Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genetic Algorithms driven by MCTS
Havránek, Štěpán ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Moudřík, Josef (oponent)
Evoluční a genetické algoritmy jsou techniky navržené dle přírodní inspirace. Používají se k řešení nejrůznějších úloh, se kterými se neumíme efektivně vypořádat exaktními metodami. Metoda Monte Carlo, potažmo Monte Carlo Tree Search, je založena na vzorkování, a také se uplatňuje tam, kde nelze daný problém držet celý v paměti a úplné prohledávání není možné. Tato práce se zabývá návrhem spojení těchto dvou odlišných přístupů do jedné obecné metody. Tuto metodu ilustruje a implementuje na konkrétním případě: problému obchodního cestujícího (TSP). Součástí práce jsou i nejrůznější experimenty hledající vhodné nastavení parametrů, porovnávající různé varianty metody s klasickým evolučním přístupem k TSP nebo například hladovým algoritmem. Naše metoda se ukázala přinejmenším konkurenceschopná. Nejlepších výsledků potom dosahuje kooperace našeho přístupu s klasickým evolučním řešením TSP. Tato spolupráce dosahuje vyššího výkonu než každá její část samostatně, což považujeme za úspěch naší metody.
Řešení problémů pomocí MCTS
Malý, Dominik ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Název práce: Řešení problémů pomocí MCTS Autor: Dominik Malý Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Jan Hric E-mail vedoucího: Jan.Hric@mff.cuni.cz Abstrakt: MCTS (Monte Carlo Tree Search) techniky jsou v současné době nejlepšími známými algoritmy pro počítačové řešení strategické deskové hry Go. Vzhledem k univerzálnosti a úspěšnosti těchto technik se však nabízí možnost užití i v jiných úlohách. Úkolem této práce je prozkoumat vhodnost MCTS pro řešení jiných problémů, konkrétně her jednoho hráče, jakými jsou například Sudoku nebo SameGame. Naprogramoval jsem počítačového hráče založeného na MCTS, který dokáže řešit úlohy tohoto typu a aplikoval ho na Sudoku a SameGame. Experimentálně jsem ověřil vhodnost různých rozšíření MCTS algoritmu na řešení těchto her a pomocí rozsáhlého testování porovnal také úspěšnost konkrétních nastavení výběrových UCT funkcí a užitých heuristik. V případě hry SameGame jsem navíc svůj algoritmus porovnal s jinými publikovanými výsledky zabývajícími se stejnou problematikou. Popsal jsem, jaké problémy musí programy řešící hry jednoho hráče pomocí MCTS překonávat, a jakými vlastnostmi by takovéto problémy obecně měly disponovat, aby na ně byly Monte Carlo techniky s úspěchem použitelné. Klíčová slova: MCTS, Go, Sudoku,...
Řízení prohledávání stromů hry
Vrba, Jan ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Název práce: Řízení prohledávání stromů hry Autor: Jan Vrba Katedra / Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jan Hric Abstrakt: Monte-Carlo Tree Search je metodou prohledávání herního stromu na základě náhodných Monte-Carlo sehrávek. Od doby, kdy byla tato metoda poprvé představena v roce 2006, byla úspěšně použita v mnoha různých oblastech. Za zvláštní zmínku stojí její použití pro hru Go. MCTS je určeno především pro problémy, které mají příliš velký stavový prostor, aby šel prohledat v rozumném čase. Práce s velkým stavovým prostorem a skutečnost, že metoda při rozvíjení vrcholu každý možný tah nejdříve jednou vyzkouší vede k velkým paměťovým nárokům. Tato práce se zabývá možnostmi, kterými může uživatel, v závislosti na provedených náhodných sehrávkách, regulovat paměťovou komplexitu. Klíčová slova: MCTS, UCT, BMCTS, RAVE
Genetic Algorithms driven by MCTS
Havránek, Štěpán ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Moudřík, Josef (oponent)
Evoluční a genetické algoritmy jsou techniky navržené dle přírodní inspirace. Používají se k řešení nejrůznějších úloh, se kterými se neumíme efektivně vypořádat exaktními metodami. Metoda Monte Carlo, potažmo Monte Carlo Tree Search, je založena na vzorkování, a také se uplatňuje tam, kde nelze daný problém držet celý v paměti a úplné prohledávání není možné. Tato práce se zabývá návrhem spojení těchto dvou odlišných přístupů do jedné obecné metody. Tuto metodu ilustruje a implementuje na konkrétním případě: problému obchodního cestujícího (TSP). Součástí práce jsou i nejrůznější experimenty hledající vhodné nastavení parametrů, porovnávající různé varianty metody s klasickým evolučním přístupem k TSP nebo například hladovým algoritmem. Naše metoda se ukázala přinejmenším konkurenceschopná. Nejlepších výsledků potom dosahuje kooperace našeho přístupu s klasickým evolučním řešením TSP. Tato spolupráce dosahuje vyššího výkonu než každá její část samostatně, což považujeme za úspěch naší metody.
Aplikace MCTS na hru Quoridor
Tomek, Jakub ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Monte Carlo Tree Search je relativně novou technikou prohledávání stromu navrženou pro počítačového hráče v hrách, které mají příliš velký stavový prostor na to, aby šel efektivně prohledávat deterministickým algoritmem. MCTS v základní verzi poskytuje jednoduchý způsob ohodnocování pozic bez jakýchkoliv doménově specificikých znalostí. MCTS byl již aplikován v mnoha variantách pro počítačové Go, jeho použití na ostatní hry však dosud není zdaleka tak hluboce prozkoumáno. Tato práce se zabývá možností použití MCTS na jednu konkrétní hru, a to Quridor.
Řešení problémů pomocí MCTS
Malý, Dominik ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Název práce: Řešení problémů pomocí MCTS Autor: Dominik Malý Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Jan Hric E-mail vedoucího: Jan.Hric@mff.cuni.cz Abstrakt: MCTS (Monte Carlo Tree Search) techniky jsou v současné době nejlepšími známými algoritmy pro počítačové řešení strategické deskové hry Go. Vzhledem k univerzálnosti a úspěšnosti těchto technik se však nabízí možnost užití i v jiných úlohách. Úkolem této práce je prozkoumat vhodnost MCTS pro řešení jiných problémů, konkrétně her jednoho hráče, jakými jsou například Sudoku nebo SameGame. Naprogramoval jsem počítačového hráče založeného na MCTS, který dokáže řešit úlohy tohoto typu a aplikoval ho na Sudoku a SameGame. Experimentálně jsem ověřil vhodnost různých rozšíření MCTS algoritmu na řešení těchto her a pomocí rozsáhlého testování porovnal také úspěšnost konkrétních nastavení výběrových UCT funkcí a užitých heuristik. V případě hry SameGame jsem navíc svůj algoritmus porovnal s jinými publikovanými výsledky zabývajícími se stejnou problematikou. Popsal jsem, jaké problémy musí programy řešící hry jednoho hráče pomocí MCTS překonávat, a jakými vlastnostmi by takovéto problémy obecně měly disponovat, aby na ně byly Monte Carlo techniky s úspěchem použitelné. Klíčová slova: MCTS, Go, Sudoku,...
Srovnávací studie www stránek světových univerzit
Andits, Tomáš ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Třeštíková, Ludmila (oponent)
Bakalárska práca ma za cieľ porovnať a analyzovať www stránky University at Buffalo, University of Cape Town, The Chinese University of Hong Kong, Univerzity of Melbourne a Vysokej školy ekonomickej v Praze z hľadiska grafického spracovania, informačnej hodnoty, jednoduchosti použitia a bezbariérovej prístupnosti. Hlavným bodom je vytvorenie metodológie vhodnej k analýze a porovnaniu stránok vybraných univerzít. Tie prejdú detailným rozborom, na jeho základe budú bodovo ohodnotené.
Srovnávací studie www stránek světových univerzit
Andits, Tomáš ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Třeštíková, Ludmila (oponent)
Bakalárska práca ma za cieľ porovnať a analyzovať www stránky University at Buffalo, University of Cape Town, The Chinese University of Hong Kong, Univerzity of Melbourne a Vysokej školy ekonomickej v Praze z hľadiska grafického spracovania, informačnej hodnoty, jednoduchosti použitia a bezbariérovej prístupnosti. Hlavným bodom je vytvorenie metodológie vhodnej k analýze a porovnaniu stránok vybraných univerzít. Tie prejdú detailným rozborom, na jeho základe budú bodovo ohodnotené.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.